Webdesign en Webdevelopment

Inbound marketing voor gerichte advertenties

vrijdag, 18-8-2017  

Op een schreeuwerige manier reclame maken, dat is iets voor op de markt. Toch ziet en hoort u het terug op allerlei media: enorme advertentiekoppen in de krant, luidruchtige spots op radio en televisie en gesponsorde reclames die via Adwords bij u tussen de zoekresultaten staan. Natuurlijk kan het nut hebben, maar het kan ook erg opdringerig overkomen. Inbound marketing is het tegenovergestelde en bewijst keer op keer dat u met deze zachtere aanpak ook een geweldig resultaat kunt behalen. Daarom willen wij van teamnijhuis.com het graag even hebben over inbound marketing. U wilt als bedrijf wellicht niet bekend staan als een schreeuwer, zeker niet als u klanten wilt behouden. Het is te vergelijken met outbound en inbound callcenters. Outbound medewerkers bellen nietsvermoedende mensen op en proberen hen met gladde praatjes te overtuigen van een aanbieding die er op het eerste gezicht aanlokkelijk uitziet. Vaak blijkt helaas dat niets minder waar is. Inbound callcenter bellen niet naar mensen, maar worden juist gebeld. Maar hoe zet men inbound marketing dan in? Wij gebruiken in ieder geval 4 belangrijke stappen waarmee we inbound marketing ook ongetwijfeld uw bedrijf mee kunnen helpen. Want u kunt nog zoveel willen doen voor uw klanten, aan het einde van de week is het wel de bedoeling dat uw omzet hoger is dan de week ervoor. Het grote verschil is in ieder geval dat u mensen naar u toebrengt in plaats van er om vechten. De kans dat u een andere doelgroep aantrekt die anders nooit gebruik zou maken van uw diensten is nu wel heel erg groot aan het worden.

Bij inbound marketing staat pull in plaats van push voorop

Zoals we daarnet al zeiden bestaat inbound marketing uit vier stappen. In het kort komt inbound marketing op het volgende neer:

  • U wilt eerst de aandacht vestigen op uw product, bedrijf, dienst, reclame et cetera. Maar u wilt niet dwingend overkomen. Dat kan ook onopvallend via linkbuilding, seo, sea en sociale media.
  • Als men geïnteresseerd is geraakt dan probeert u de klant om te zetten tot een “lead”. Vraag om hun contactgegevens zodat u hen interessante tips en brochures kunt sturen.
  • Dan is het zaak om de leads om te zetten naar klanten die daadwerkelijk met u in zee gaan. In deze fase kunt u qua inbound marketing het beste gebruik maken van e-mail of CRM.
  • En ten slotte is het van belang om deze klanten voor een lange tijd aan u te binden. Houdt hun bewegingen in de gaten via social monitoring, stuur nieuwsbrieven en houdt surveys onder uw klanten. Aan de hand van deze informatie kunt u uw producten blijven verbeteren en blijven klanten bij u terugkomen.

En natuurlijk bieden we ook andere strategieën aan

Inbound marketing is voor veel bedrijven de ideale oplossing om onder de aandacht te komen en te blijven zonder te hoeven investeren in dure reclamecampagnes. Als u op de lange termijn denkt dan zal inbound marketing ongetwijfeld ook uw voorkeur hebben. Natuurlijk is een combinatie altijd de beste oplossing. Het gebruik van Adwords vinden wij bijvoorbeeld net zo belangrijk als het schrijven van seo teksten. Maar het gebruik moet zorgvuldig zijn. Niet random maar specifiek toegepast na een langdurig en breed onderzoek. Voor een maximum resultaat kunt u al dit werk het beste uitbesteden aan een bedrijf dat hier zijn werk van heeft gemaakt. Wij willen graag uw partner zijn dus klim in de pen en vraag om informatie. Tijdens kantooruren kunt u overigens gebruik maken van de online chatfunctie waarmee u direct een medewerker van Team Nijhuis het hemd van het lijf kunt vragen.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn


Comments are closed.