promotiemateriaal

Etiketten bepalen het succes

vrijdag, 26-12-2014  

Etiketten op een product bepalen in grote mate het succes van de verkoop van een product. Als u zich daar nog niet ten volle van bewust was, neem dan even de tijd om dit feit te laten bezinken, want het is waar en als u niet voldoende aandacht besteed aan het uiterlijk van het product dat u onder de aandacht wilt brengen dan zal u aan het kortste eind trekken. Bij Altrif Label kunt u uw product voorzien van het perfecte ontwerp dat mensen naar uw product doet grijpen als het in de winkel staat. Hoe gaat dat in zijn werk? Bij Altrif hebben wij onze eigen ontwerpstudio waar onze mensen iedere dag bezig zijn met het ontwikkelen van nieuwe labels. Het uiterlijk van producten wordt bezegeld met de mooiste etiketten maar die moeten wel volledig aansluiten bij de indruk en het gevoel die u wilt opwekken met uw product. Wilt u een product aan de man brengen dat voor mannen bedoeld is, dan zult u niet met een vrouwelijk ogend etiket aan moeten komen. Daarom is de eerste vraag die u zichzelf moet stellen altijd: ‘Wat is mijn doelgroep?’ Vervolgens is het zaak dat u die doelgroep duidelijk afbakent en dat u deze groep voor uzelf zo specifiek mogelijk maakt. Hoe specifieker u kunt zijn, hoe beter u de etiketten kunt toespitsen op uw klanten en dat maakt dat uw product weer meer tot de verbeelding spreekt. Op basis waarvan kiezen mensen uw product en niet het product dat ernaast staat in de schap? Dat heeft enkel en alleen te maken met het gevoel dat wordt opgewekt. Wij zijn iedere dag bezig met het verbreden van ons productaanbod. Als u meer wilt weten over een bepaald product dan kunt u klikken op de productpagina. Hier vindt u meer informatie over het specifieke aanbod. Een offerte aanvragen kan vervolgens op ieder moment. In deze offerte zullen wij uw wensen op een rijtje zetten en voor u een duidelijk plaatje maken van de kosten. Wij verkopen en leveren onze diensten online maar werken ook in onze eigen studie aan:

  • enkele laag labels
  • dubbele laag etiketten
  • verpakkingen
  • kleur management
  • speciale producten

Etiketten kiezen

Hoe kiest u de etiketten die bij uw product passen. Dat is een vraag die niet een twee drie beantwoord kan worden want gelukkig is ieder product uniek en op dit unieke karakter moet dan ook worden ingespeeld als u kiest voor een etiket of als u een etiket laat ontwikkelen door ons. Sommige bedrijven hebben al een bepaald uiterlijk. Ze hebben ook al een bepaalde groep afnemers. Dat betekent dat de bedrijven een andere positie hebben dan bedrijven die een nieuw product op de markt willen brengen. Als u een geheel nieuw product op de markt wilt brengen dan heeft u namelijk nog alle vrijheid om alles te bedenken wat u wilt. Als dat niet het geval is, dan zult u rekening moeten houden met uw trouwe afnemers en moeten nadenken over het vernieuwen van het jasje en uw etiketten maar niet over het geheel veranderen van de etiketten. Daarmee zou u zichzelf en uw bedrijf namelijk in de vingers snijden. Mensen zijn gewoontedieren en grijpen vaak naar een product dat ze al kennen. Daarom moet een etiket een gevoel van vertrouwen opwekken en van herkenning, maar dat heeft aanvankelijk tijd nodig. Het aanpassen van etiketten is dan ook weer iets heel anders dan het compleet ontwikkelen van etiketten. Als u meer wilt weten over de mogelijkheden dan mag u altijd vragen aan ons stellen door contact met ons op te nemen via de mail of natuurlijk telefonisch. Wij staan u altijd graag te woord om u te bedienen van advies en een van onze medewerkers kan u dan alles vertellen over de manier waarop wij aan de slag zullen gaan met u product. Wij zien de ontwikkeling van etiketten als iets waar altijd in overleg naar moet worden gekeken. Daarom zullen wij u altijd betrekken bij de te nemen stappen. Samenwerken is een van onze sleutelwoorden. Natuurlijk moeten we ook spijkers met koppen slaan en dat gebeurt op het moment dat alle koppen dezelfde kant op staan.

De mooiste etiketten die passen

Kort gezegd kunnen we stellen dat de etiketten die u kiest moeten passen bij uw product en hoe beter deze aansluiten, hoe meer er op het product gereageerd zal worden. Daarom moet het gevoel dat wordt aangewakkerd positief zijn. Uit recent onderzoek is het vermoeden bevestigd dat mensen die een positieve herinnering koppelen aan een product eerder geneigd zijn om dit product aan te schaffen en het product ook beter onthouden. Veel reclames op televisie spelen hier op in. Samen zijn, familie, momenten die bewaard moeten blijven. Positieve emoties zijn emoties die we graag keer op keer willen ervaren en als een product daar voor kan zorgen doordat het herinneringen of gevoelens opwekt dan zal het in markwaarde stijgen en dan zullen mensen sneller kiezen voor dit product. Als mensen eenmaal kiezen voor een bepaald merk zien we ook dat ze trouw blijven aan dit merk, zelfs als er producten van een ander merk komen voor een lagere prijs hoeft dat nog niet een reden zijn voor mensen om over te stappen. De waarde van het gevoel en band met het product tellen doorgaans zwaarder dan de prijs. Dat zijn relevante zaken om te weten als u bezig bent met het ontwikkelen een nieuw product. Neem contact op of vraag een offerte aan op altrif.nl voor meer informatie!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn


Comments are closed.