Nieuws

Act voor de toekomst

dinsdag, 18-11-2014  

Act is software waarmee u uw relaties kunt beheren als bedrijf. Act is professionele software met een hoogwaardig team van programmeurs en producenten die voor u zorgen dat u uw klanten beter kent, beter onthoudt en beter leert doorgronden. Het is ten eerste een tool waarmee u goed kunt analyseren, daarnaast is het ook een prachtig middel om beter op de wensen van de klanten in te spelen. Het systeem is redelijk prijzig, maar u heeft met act dan ook een hoogwaardig stukje software in handen waarmee u uw concurrent te slim af zult zijn. De drie speerpunten van act zijn relatiebeheer, elektronische marketing en ondersteuning bij de verkoop. Met deze drie elementen onder de arm creëerden zij de software die uw leven als bedrijfsleider een stuk makkelijker zal maken. Hieronder zullen we bespreken welke varianten er van act beschikbaar zijn en welke voor u geschikt is. Leest u daarom snel verder, het zou uw bedrijf wel eens helemaal kunnen veranderen!

Drie versies van act

Act heeft een pro versie, een premium versie en een hosted versie.

  • Pro kost iets meer dan twee honderd euro per gebruiker en heeft al redelijk veel functionaliteit.
  • Premium kost iets meer dan driehonderd en vijftig euro per gebruiker en heeft alle functionaliteit: dit is het meest geavanceerde systeem voor grote bedrijven met meerdere teams.
  • Hosted: deze kost twintig euro per maand en staat op de servers van de act producent.

Laten we eerst de pro variant eens onder de loep nemen. Ten eerste kunt u natuurlijk uw contacten beheren: de kernfunctie van een CRM. Daarnaast kunt u ook deze contacten in geschikte groepen plaatsen en als laatste kunt u niet alleen de eenlingen beheren, maar ook bedrijven en andere zakelijke contacten passen hier prima in. Een tweede belangrijke functie van act is de kalender. Deze kalender zorgt er voor dat u en uw collega’s altijd weten welke afspraken er staan. Daarnaast kunnen aan afspraken velerlei andere zaken gekoppeld worden, zoals belangrijke documenten die relevant zijn voor de klant waarmee de afspraak gemaakt is. Maar denk ook aan kleine notities, aan rapportages, en andere relevante informatie. Dit alles wordt door act verzamelt en getoond bij de afspraak, zodat u alles bij de hand heeft en altijd goed voorbereid een afspraak in gaat. Een derde belangrijk punt is de integratie met grote externe software pakketten. Welke dat precies zijn en hoe deze integratie precies werkt, daarvoor neemt u het beste contact op met de ontwikkelaar van act. Maar deze externe software wordt waarschijnlijk al door een aantal van uw werknemers gebruikt en is vaak al helemaal geoptimaliseerd wat betreft gebruikersgemak en functionaliteit: ideaal dus om act daar op aan te laten sluiten. Ook is het misschien fijn om te weten dat de verkoopkansen goed gemanaged kunnen worden in het act pro systeem. Er kunnen zelfs vele zaken met behulp van pipeline beheerd worden. Ook zitten er digitale marketingservices in deze variant van act, wat natuurlijk heerlijk is om te gebruiken in deze tijd van digitalisering en ongebreidelde expansie van het internet. Het zit overal en iedereen gebruikt het: de ideale locatie om uw bedrijf te promoten. Een ander belangrijk aspect is het dashboard: dit is de voorkant van act en laat alle belangrijke veranderingen en functies van het systeem zien. Hier begint u uw act dag en hier eindigt u act dag. Ook kan dit dashboard automatisch de rapportages laten zien die act produceert aan de hand van de verzamelde data. Zo blijft u altijd op de hoogte van de laatste veranderingen binnen uw klantenbestand, zodat u altijd klaar bent om de markt te bestormen.

Premium en hosted

We bespraken hiervoor de pro versie van act. De andere twee variëteiten hebben deze functionaliteit ook, en daarnaast kunnen ze nog meer. Laten we beginnen met de act premium versie. Deze versie heeft zich vooral gericht op de grotere bedrijven, die werken in teams die allen wel gebruik moeten maken van act, maar die daarnaast eigenlijk niet altijd toegang hoeven te hebben tot alle informatie in het act systeem. Sommige teams hebben alleen toegang nodig tot de nieuwste klanten, anderen enkel tot de beste klantengroep en sommigen vooral tot de zakelijke relaties met bedrijven en partners. Dit kunt u als beheerder allemaal instellen per team. Dit heeft dus als voordeel dat het team de juiste informatie te zien krijgt en niets anders kan zien. Dit is natuurlijk ideaal in het bevorderen van de veiligheid van uw database en in het bevorderen van de arbeidsproductiviteit. Geen afleiding, wat heel fijn is voor u en uw werknemers. Ook heeft elk team zijn eigen dashboard en eigen rapportages die daar op staan. Daarnaast in een opsomming is het ook uiterst relevant als u meer dan tien gebruikers wilt hebben (wat handig is voor grote bedrijven) en kan het zowel op Windows, als op uw eigen servers als op de servers van de producent draaien. Als laatste de hosted variant: deze lijkt veel op premium, met een aantal cruciale veranderen. Ten eerste: geen back-up van e-mailnotificaties. Daarnaast heeft het niet de geavanceerde administratie opties en uitrol opties. Meer informatie kunt u hierover opvragen bij de ontwerpers van de software, die u precies kunnen uitleggen welke functionaliteit hier allemaal onder valt en wanneer u deze opties wel of juist niet nodig heeft. We kunnen u dan ook aanraden in gesprek te gaan met de producent.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn


Comments are closed.